CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, May 27, 2009

Duit2. Di mana Ko Duit?


Hari ni, otak aku ade senget ckit. tak boleh nak pk bagus2 sangat. banyak sangat mende dalam otak. yang paling tension bile pk pasal duit. Tapi sape yang tension pasal duit. Orang ade duit bebillion (betul ke aku eja nih??) pon, boleh jadi gile pk pasal duit..(ops...kang kene sue kang..hehe..jgn marah bos). Tapi tulah, aku yang ade sekangkang kera ni lagi la nak tension.

Yang aku kurang kepahaman ni, nape orang pk duit tu datang begolek je. (ok, bukan sume la..tapi yang aku kenal2 ni). kadang2 diorang xde inisiatif pon nak simpan duit ke. pk masa depan ke. tau2, takde duit mintak kat orang yang berduit. tapi orang yang berduit tu plak punye la susah nak simpan banyak yang dia nak pinjam tuh. ade patut ke. ntah

Tapi kalau hati tuh dah bek, (bek ke??ekekeke) bagi la jugak walau ati tu berat. Tapi bukan berat sebab tak ikhlas, tapi berat sebab kite sendiri pon sebenarnye nak pakai duit. tapi xla berapa urgent bebanding ngan orang tu (urgent ke orang tuh..ntah).

Tapi pada aku la, kalau pinjam meminjam ni, sampai bile2 pon xkan ade kesudahannya. Kalau ade harta, gadaikanlah dan tutupla hutang tu setutup-tutupnya. Ape gune simpan harta, tapi time kite terdesak, dia xdapat gak nak tolong. Buang karan je.

Tapi lagi, yang aku xberapa nak suke lagi, bile sape2 yang keje kerajaan tu (maap ye sume2 yang keje kerajaan tuh. bukan niat mengutuk. kepahaman je), diorang ni salu dok pk duit pencen dapat sara idup sampaila saat ilang napas (paham xnih..xpaham ade makne la tuh).
tapi pk2 balik, bape sangat la duit pencen tuh. xbalik modal.

So moral of the story, simpan la duit sendiri. jangan susahkan orang2 lain. tak patut. pk la untuk kesejahteraan bersama. Majulah Sukan Untuk Negara. Ahahaha

0 comments: