CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, June 11, 2009

Ramai anak/ Ckit anak?


Wah. lamenye xnengok blog. nak cite ckit la arini.

Semalam pg umah jiranla. biasala. dia ade buat kenduri cukur rambut anak dia. baru umur 2 bulan budak tu. comei. cam aku. huahua. tapi aku lagi comei. huahua lagi

ramai sekali orang. aku alergik ckit kalo orang ramai2 nih. aku jadi semput napas, tetibe rasa cam nak pitam. pastu tangan pon jadi cam kebas2. (malas nak nolong la sebenarnye tu. hakhak)

pas dah settle2 sume, aku pon dok la men2 ngan anak2 dia. nak tau brape anak dia -to date-?
dah enam orang dah. sume lagi kecik2 sume. yang paling besar baru umur 12 tahun. yang kecik skali ni umur 2 bulan. anak dia yang ke-2 kecik tu plak kembar. baru umur setahun 6bulan kalau xsilap aku.

susah skali nak melayan sorang2 diorang nih. macam2 kerenah. aku kalau pegi kedai, aku xbawak mane2 diorang. pokai kocek aku kang. bek pegi sendiri, isi tembolok sendiri. aku pon insan yang memerlukan jugak. huahua.

so mase tengah men2 ngan diorang, kepala otak aku pon sengaja plak nak bekerje keras masa tuh. aku pon macam tepikir la. camne je jiran aku ni boleh nak anak ramai2 camni. aku bukan ape. kadang2 tu aku rasa cam kesian gak ngan dia. dia xkeje. husband je keje. tu pon keje sendiri. tepikir gak aku makan pakai anak2 je dah brape dah. camane dia survive nih?

tu satu. lagi aku pk, anak dia cam tebiar je. petang2 men2 kat luar. kadang2 aku tengok pegi skolah. kadang2 xpegi. aku pon kompius. dia xmarah ke anak dia xpegi skolah.

aku bukan ape. memang dalam islam kate, anak ramai2 tu rezki Allah. Terima sebaiknya. bagus. penambah zuriat. tapi aku sure jugak dalam islam gak mesti ada cakap -jaga sebaik2nya tu- maksudnye, beri didikan sebaiknya. makan pakai mesti jaga. sume mesti sempurna. kalau tak sempurna pun mesti lengkap.

so pada aku, kalau anak ramai2, tapi kita pulak xjaga bek2. biar saje. makan ke mana, minum ke mana, pakai ke mana. xpayah cakap didikan la. tu lagi xde. ape lak hukum nye kat ctu. xdosa ke. sebab camne budak tu dibesarkan camtu la nanti jadinye besar nanti.

ha..bayangkan betapa otak aku bekeje keras arituh. tapi xpela. masa aku belum sampai lagi. cakap lagi senag. bahu yang memikul lagi merasa. so kemungkinan ape yang aku nampak tu superficial saje kan.

tapi, maybe kalau aku, aku pikir 856971682487164 ratus ribu puluh ribu juta puluh ratus ribu kali kot nak anak dan beranak ramai2. huhu

0 comments: